Pages

Monday, April 6, 2009

BUKIT SELAMBAU: Kenapa pilih Manikumar?

Kenapa pilih Manikumar?

1) Semangat Anak Bangsa Malaysia

2) Berpengetahuan, ilmu , berpendidikan tinggi

3) Tulus, tak erti tipu …gentar melakukan kesalahan.

4) Tidak sombong bodoh, angkuh, sikap dan saifatnya patut dijadi teladan.

5) Usianya muda, bertenaga dan tak pandai cari duit. ( Kalau pandai cari duit macam UMNO, lengkup lah Bukit Selambau, hilanglah bukit bukit di Selambau)

6) Tidak pandai cakap banyak. Tapi sedia menolong

7) Lebih mudah dalam pergaulan, senang bincang masalah.

8) Menghormati bangsa, agama dan budaya kaum lain, tidak kira Cina, Melayu dan sebagainya

9) Sikap dan Pribadinya adalah lebih baik, mulia jika dibandingkan Ganesan, memang ganesan tu ular `lama’ cakap tak serupa bikin. Sebiji acuan dengan golongan MIC !

10) Identitinya lebih bersih dari Ganesan. Tidak erti rasuah, nepotisma, kronisma, tipu sini dan tipu sana.


UMNO main Tipu Di Bukit Selambau

Seramai 15 calon pilihan raya kecil di Bukit Selambau, memang mengetarkan hati pemilih. Entah mana yang hendak dipilih

Rakyat semakin matang, sama ada dalam pemikiran, buat pilihan dan sebagainya. Sekali lagi Mamak Mahathir ingin berkempen di Bukit Selambau untuk menabat hati Najib, bercita cita dapat gelaran `Penasihat PM’ , atau `mentor minister’ maka rakyat patutlah bersatu padu supaya tidak memberikan peluang untuk Mamak Mahathir kembali balik untuk lancarkan `Mahathirism’ rakyat digesa jangan kerana Mamak Mahathir yang memberi jasa tetapi pemusnah. Jadi patutlah rakyat memulau kehadiran Mamak Mahathir di bukit Selambau .

Semuanya adalah acara bohong belaka, ini adalah angkara UMNO yang sanggup membelanjakan duit untuk mengupah calon calon bebas sebagai `patung’ pilihan mereka.

Kalau dikaji dengan teliti latar belakang calon calon bebas dibawah, anda akan terkejut bahawa sahnya kumpulan dibawah adalah mainan UMNO sendiri. UMNO sedar mereka mesti mengalami kekalah teruk, mereka sedar pengundi Melayu adalah 50 %, jadi untuk menutup malu, mereka sanggup membelanjakan sedikit wang untuk mengupah `proxy’ atau `Barua’ untuk berlakon di pentas !!

Kini UMNO kelihatan macam lembu yang tunggu disembilh, kaki, leher diikat tali apabila PPP Berjaya membubarkan cawangan mereka di Kedah. Seramai 6000 penyokong PPP memasuki PKR. Ini lah nampaknya lembu UMNO sudah tunggu menikam di lehernya, lembu UMNO sedia tumpah darah dipadang pilihan raya.

Siapa dia :

1) Anuar B Hamid- Bekas Tentera Udara, ahli UMNO Sungai Air. Cawangan Merbok. Beliau ikut Mamak Mahathir keluar parti. Kini Mamak Mahathir masuk balik, entah dia nak pergi mana??

2) Radzi B Lazim : Beliau adalah ahli UMNO, bersubahat dengan ex PKR , Bekas ketua PKR Zamil Ibrahim & bekas ketua -Merbok PKR, Mochtar Mansor.

3)KHAMIS B AWANG –Ahli UMNO dai Sungai Layar, cawangan Sungai Petani.

4) ABD RAHIM B ABU –Ahli UMNO Bukit Selambau, dibawah kawalan Pakjang Badri, bekas adun Bukit Selambau tahun 1990’s.

5)HUSAINI YAACOB –Ahli UMNO , waktu UMNO kuat , beliau sudah merompak 5 kuari di Singkir, Perlis, Bukit Perak, Sik & Juru. Syarikatnya adalah usaha kongsi sama dengan UMNO Kemelong.

6)FADZIL B ABD WAHAB – Ini lah ketua samseng dai Pekida, bekas tentera, belia memiliki kedai nasi kandar di Ambamgan Heights, Sg Lalang.“TokMisai”. UMNO samseng affiliate @ ‘Ayahanda’ Pekida.

7)TAN HOCH HUAT Ahli Gerakan- Parti tak gerak tak dapat makan dari Sungai Petani, beliau sanggup diliwat demi kuasa, bukan sahaja tu, beliau juga sanggup malukan kaum Tionghua di Sungai Petani.

Sumber : MarGeeMar

No comments:

Posting Terkini