Pages

Tuesday, January 27, 2009

Biarkan saya tanding tentukan kebenaran

Sambil menyifatkan kenyataan terbaru Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu semalam sebagai "satu lagi langkah mengelabui mata" semata-mata, Datuk M. Muthuppalaniappan, yang dipecat minggu lalu berkata, beliau wajar dibenarkan bertanding untuk menentukan kebenaran.

"Biarkan saya bertanding dan serahkan kepada ahli parti menentukan sama ada kenyataan-kenyataan media saya (sebelum ini) telah memudaratkan parti ataupun sebaliknya.

"Biar anggota parti yang menentukan perkara ini, bukan CWC (kerana didakwa tidak bebas).

"Kalau benar kenyataan saya telah menjejaskan parti, biar saya (diundi) ditewaskan," kata beliau ketika dihubungi.

Beliau menyatakan demikian ketika diminta mengulas kenyataan Samy Vellu semalam bahawa beliau tidak akan mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kerja Pusat (CWC) sekiranya ia dijadual mendengar rayuan Muthuppalaniappan kelak.

Muthuppalaniappan mempunyai masa 14 hari untuk mengemukakan rayuan kepada CWC berhubung keputusan Jawatankuasa Disiplin memecatnya.

Beliau berharap anggota CWC akan bertindak secara adil dan tanpa rasa bimbang jika ia membincangkan rayuannya.

"Beberapa anggota CWC yang menghubungi saya berpendapat tindakan memecat saya adalah tidak wajar, tetapi mereka tidak boleh meluahkan pendirian ini dalam CWC... mereka bimbang," katanya.

No comments:

Posting Terkini