Pages

Monday, January 26, 2009

Azuddin Bengang Negeri Tidak Hantar Laporan

KUALA LUMPUR, 26 Jan-- Setiausaha Agung FAM Datuk Azuddin Ahmad melahirkan rasa tidak puas hatinya dengan sikap persatuan bola sepak negeri-negeri yang masih gagal mengemukakan laporan perancangan pembangunan bola sepak di negeri masing-masing setiap tahun.

Katanya persatuan bola sepak negeri yang dilihat tidak sensitif dalam perkara itu menyukarkan FAM sebagai badan induk untuk menyusun strategi pembangunan bola sepak dengan lebih berkesan.

"Sebagai badan induk, kita (FAM) perlukan laporan dan dokumen perancangan mereka untuk mengenalpasti apa yang kita perlu buat seterusnya," katanya ketika dihubungi Bernama.

Katanya persatuan bola sepak negeri dilihat "goyang kaki" dan kebanyakan program pembangunan mesti dimulakan oleh FAM sendiri.

"Kalau mereka cakap mereka tak cukup duit saya boleh faham, tapi sebagai wakil FAM yang lebih faham dengan sukan bola sepak di negeri masing-masing, saya rasa mereka perlu lebih serius terlibat dalam perancangan program pembangunan," katanya.

Mengenai pertemuan dengan Kementerian Belia dan Sukan pada 4 Feb, Azuddin berkara FAM mempunyai dokumen perancangan yang disusun dengan bantuan Jawatankuasa Teknikal FAM untuk dikemukakan.

-- BERNAMA

No comments:

Posting Terkini