Pages

Saturday, December 1, 2012

Perhimpunan Agung Umno 'Doa apa pun, kita tak takut'

Perhimpunan Agung Umno 'Doa apa pun, kita tak takut'
Perwakilan Rantau Panjang Mohd Affandi Yusoff menegaskan parti itu "tidak takut" apa yang didoakan oleh PAS termasuk mendoakan bala terhadap pemimpin dan parti itu.

Beliau berkata tindakan PAS mendoakan Umno diturunkan bala oleh Allah, dibutakan mata, pecah perut kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan didakwa setaraf antaranya Firaun dan Abu Lahab, dianggap perbuatan "betapa jahat sesama Islam"

Sambil membaca sepotong ayat Al-Quran dari surah Al-Ra'd ayat 14, beliau yakin doa PAS itu tidak dimakbulkan Allah kerana bercanggah kaedah yang ditentukan oleh Allah dalam kitab suci itu.


"Kita tak takut PAS. Doa apa pun, kita tak takut... Kita bukan seperti puak-puak dalam parti itu. Kita doakan (mereka) diberikan hidayah dan kembali kepada doa sebenar.

"Dakwah PAS dan Umno berbeza, kita mengikut Sunnah Rasulullah... Ini cara yang dipilih Umno, pendekatan hikmah dan bijaksana seperti dilakukan oleh Rasulullah SAW," katanya sambil membaca kisah teladan Rasulullah SAW yang mendoakan kebaikan kepada penduduk Taif sewaktu peristiwa hijrah baginda ke Madinah.

Beliau berkata demikian sewaktu mencadangkan usul Agama dan Pendidikan di Perhimpunan Agung Umno di ibu negara pagi ini.


Jual Buku.. rugi. Baik jual pu** !!

2 comments:

Anonymous said...

Kata Dr Aziz Hanafi, doa Saad bin Abi Waqas dimakbulkan tak sampai 100 hari. Kalau menjadi doa PAS insyaAllah di dalam PRU13lah nampaknya UMNO akan terima akibatnya.

Anonymous said...

manusia yang tak takutkan Allah mana ada takut pada apa jua bala Allah dan percaya akan keberkatan doa orang yang dizalimi....

Posting Terkini