Pages

Thursday, April 22, 2010

Anwar Tidak Gentar Jika Digantung Parlimen.

HULU SELANGOR: Ketua Pembangkang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim, tidak gusar berhadapan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen pagi ini, yang memungkinkan beliau digantung daripada Dewan Rakyat berhubung dakwaanya yang mengaitkan "1 Malaysia One Israel".

Menurut beliau tindakan zalim ini, hanya desakan agar beliau menyerah kalah daripada membongkarkan segala hubung kait kerajaan dengan Yahudi-Zionis tersebut.

"Esok bawa usul ke atas saya untuk dihadapkan ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Parlimen. Mungkin nak masuk gantung saya tidak heran…gantung sudah, tangkap sudah, telanjang pun sudah,"

"Mereka lakukan ini hanya nak aibkan dan malukan saya agar mengalah dengan mereka," katanya kepada kira-kira 1,000 hadirin yang hadir dalam ceramah di Batang Kali malam tadi.

Lapan orang ahli parlimen masing-masing empat dari Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat (PR) akan membahaskan usul tersebut.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Nazri Aziz akan membentangkan usul dan disokong oleh ahli parlimen Rambau Khairy Jamaluddin.

Manakala wakil PR dijangka Azmin (PKR-Gombak), Lim Kit Siang (DAP-Ipoh Timur), Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS-MArang) atau Datuk Mahfuz Omar (PAS-Pokok Sena).

BN akan membentangkan usul ekoran dakwaan Anwar yang mendakwa "1 Malaysia" yang diperkenalkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ditiru daripada konsep "One Israel".

Malah Anwar turut mendakwa perkhidmatan perunding APCO Worldwide, yang digunakan Najib untuk "komunikasi strategik" disebalik konsep "1 Malaysia One Isreal".

Ia dibawa mengikut perintah tetap 36(12) kerana didakwa mengelirukan parlimen. Anwar boleh digantung daripada menghadiri sidang parlimen jika didapati bersalah.

No comments:

Posting Terkini