Pages

Friday, July 23, 2010

Sultan Kelantan kecewa

Sultan Kelantan bersama isteri keduanya yang dilaporkan telah diabaikan oleh Tuanku Sultan akibat mendapat tekanan daripada isteri pertamanya. Alahai sultan!!!

KOTA BAHRU: Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra, melahirkan rasa dukacita dan kecewa dengan sikap Menteri Besar, Datuk Nik Aziz Nik Mat, barisan Exco serta pegawai tertinggi kerajaan negeri kerana tidak menyambut kepulangan Sultan daripada menjalani rawatan susulan di Singapura, kelmarin.

Rasa dukacita Tuanku Ismail itu dinyatakan oleh anakanda beliau, Tengku Temenggong, Tengku Muhammad Fakhry Petra, dalam satu kenyataan yang difakskan kepada media.

Nota: Atas alasan apa sultan mesti mendapatkan rawatan di hospital Singapura? Mengapa jutaan ringgit wang rakyat mesti dibelanjakan hanya untuk memuaskan selera sultan dan isterinya? Bukan sedikit wang rakyat yang telah dihabiskan untuk menuruti kerenah para sultan..!!!


'Keadaan kesihatan Tuanku berada pada tahap yang amat baik dan berdasarkan laporan terkini pemeriksaan doktor pakar di Singapura, Tuanku mempunyai keupayaan minda dan fizikal yang baik dan boleh membuat apa-apa keputusan dengan sendiri.

'Di sini, Tuanku ingin menzahirkan rasa dukacita dan kekecewaan baginda dengan ketidakhadiran menteri besar, exco-exco negeri Kelantan termasuk juga Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mohd Aiseri Alias; Pengelola Istana Diraja, Datuk Abdul Halim Hamad, dan pegawai tinggi kerajaan negeri menyambut keberangkatan pulang baginda.

Tuanku Ismail tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra sekitar 1.20 petang kelmarin selepas menerima rawatan susulan di Hospital Mount Elizabeth Singapura sejak 15 Julai lalu.

Beliau diiringi Raja Perempuan Kelantan, Tengku Anis Tengku Abdul Hamid dan anakanda beliau iaitu Tengku Bendahara, Tengku Muhammad Faiz Petra dan Tengku Muhammad Fakhry.

Sebelum ini, krisis Istana Kelantan mencetuskan polemik yang berpanjangan termasuk tindakan pihak berkuasa yang menggunakan anggota Unit Tindakan Khas membawa Tuanku Ismail ke Hospital Universiti Sains Malaysia ketika dalam perjalanan dari Istana Mahkota menuju ke Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra sebelum berangkat ke Hospital Mount Elizabeth pada 4 Mei lalu.

Datuk Nik Aziz, yang juga Mursyidul Am Parti Islam SeMalaysia (PAS), bagaimanapun menjawab 'senyap adalah nasihat'.

Ini kerana beliau mengambil sikap mendiamkan diri kerana menganggap isu tersebut hanya melibatkan masalah kekeluargaan. -- Utusan Malaysia.


No comments:

Posting Terkini