Pages

Friday, July 30, 2010

Bekas juara bowling remaja hadapi tuduhan rogol gadis bawah umur

MELAKA: Bekas juara kejohanan bowling remaja kebangsaan dihadap ke Mahkamah Sesyen, kelmarin, atas tuduhan merogol seorang gadis berusia 13 tahun di sebuah hotel dekat Ayer Keroh, awal bulan lalu.

Nor Afizal Azizan, 19 tahun, didakwa melakukan perbuatan itu di bilik bernombor 225, tingkat dua, Hotel Kings, Ayer Keroh, antara 12.30 pagi dengan 5 pagi, pada 5 Jun lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan, jika disabitkan boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan dikenakan sebatan.

Sebaik pertuduhan membabitkan gadis bawah umur itu selesai dibacakan di hadapan Hakim Abu Bakar Katar, tertuduh membuat pengakuan tidak bersalah.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya, Cik Ifa Sirrhu Samsudin, manakala tertuduh diwakili peguam, Encik Azrul Zulkifli Stork.

Cik Ifa dalam hujahnya meminta mahkamah mengenakan ikat jamin RM10,000 ($4,275) dengan seorang penjamin ke atas tertuduh. Bagaimanapun, ia dibantah oleh Encik Azrul dan memohon nilai itu dikurangkan kepada RM5,000 kerana ayah keluarga tertuduh tidak bekerja.

Hakim Abu Bakar kemudian menetapkan 30 Ogos bagi sambungan perbicaraan.



No comments:

Posting Terkini