Pages

Saturday, June 8, 2013

PAS juga akan cadang wakil Pegawai Perhubungan Politik

Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr. Abdul Rani Osman
PAS Selangor akan menuruti langkah DAP bagi mencadangkan seorang wakilnya untuk jawatan Pegawai Perhubungan Politik kerajaan Negeri Selangor.

Perkara tersebut akan dibincangkan pada mesyuarat Badan Perhubungan PAS Selangor, Selasa depan, kata Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr. Abdul Rani Osman (gambar kiri) kepada Harakahdaily, hari ini.

Tegas Abdul Rani, adalah lebih baik setiap wakil parti dari Pakatan Rakyat Selangor dilantik bersama, memandangkan kejayaan Pakatan Rakyat di Selangor pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) lalu adalah kejayaan bersama di antara PAS, PKR dan DAP.

"Jadi, PAS akan mencadangkan agar jawatan itu turut diberikan kepada wakil PAS dan juga DAP, sepertimana diberikan kepada Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifudin Nasution Ismail," tegas beliau ketika dihubungi.

Terdahulu, Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP mencadangkan Naib Pengerusi Kebangsaan DAP, Teresa Kok untuk jawatan tersebut dengan status dan syarat lantikan yang serupa dengan Saifuddin.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memberitahu, perkara itu telah diputuskan dalam mesyuarat CEC, kelmarin.

Katanya, cadangan lantikan Teresa itu adalah bertujuan untuk memastikan keseimbangan dan bahawa DAP adalah rakan kongsi sekata dalam Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat.

Beliau turut berpendirian' PAS juga patut mempunyai seorang Pegawai Perhubungan Politik bagi negeri Selangor.

1 comment:

Anonymous said...

Hmmm...dah menang tu pakat berebut jawatan la ko orang. Dah lupa dah duit negeri tu duit rakyat. Teruk sangat ke MB Selangor tu sampai perlukan Pegawai Perhubungan politik dalam kerajaan? Ke pakatan PR ni indah kabar dari rupa?

Posting Terkini