Pages

Monday, August 27, 2012

Jika jadi PM, saya tak tinggal di Putrajaya

Jika jadi PM, saya tak tinggal di Putrajaya
Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, sekiranya berjaya dipilih menjadi perdana menteri, beliau tidak akan tinggal di kediaman rasmi di Putrajaya.

"Bil elektrik di tempat itu terlalu tinggi," katanya dalam majlis rumah terbuka PKR di Bukit Gantang, Perak semalam.

"Bil (elektrik) saja mencecah beberapa ribu (ringgit)," katanya lagi sambil disambut gelak ketawa orang ramai yang gembira dengan ejekan terhadap dakwaan pembaziran BN itu.

Kira-kira 2,000 orang hadir dalam majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri di Simpang.

Anwar berkata, sekiranya menjadi perdana menteri, beliau merancang tinggal di rumahnya di Bukit Segambut dekat ibu negara.

Menurutnya lagi, beliau juga akan menggalakkan menteri-menteri tidak membeli kereta baru sebagai kenderaan rasmi.

"Kekayaan negara adalah rahmat yagn dirakusi oleh sesetengah pihak. Minyak, balak sebenarnya milik kita semua," katanya lagi.

"Orang Melayu benar antara yang termiskin. Tetapi terdapat juga orang Cina, India, Kadazan dan Dayak yang miskin. Mereka semua ini juga berhak mendapat bahagian yang menjadi milik mereka."

Kepada engkau harapan ku sandarkan, Peliharalah bicara indah budaya bangsa mu, Peliharalah tinggi darjat ..
Jangan gusar jangan kau ragui. Perjuangan mu akan terus disusuri. Nama mu bertatah emas dihati. Anwar, Dalam lelah yang meninggi. Aku susun sepuluh jari. Mohon kehadrat Illahi. Agar usaha mu kan terus diberkati. Sofi ...
Semoga roh ayah dan ibu sentiasa berada dalam dakapan kasih dan redha Illahi. Hari ini buat anak-anakku,. Ayah titipkan sedikit apa yang pernah dibisikkan ketelinga ayah. - Peristiwa berdarah 13 Mei 1969 ...
Saya bersama anak dan Malvina ke “Wadi Hussein” di Kampong Janda Baik, di Pahang kerna Syed Hussein Al-Attas 
melayu melayu
Isu Politik M'sia di sini. Kisah persundalan Umno BN di sini.

No comments:

Posting Terkini