Pages

Monday, June 21, 2010

Sekilas Dunia

Bangladesh tutup universiti terkenal

DHAKA: Bangladesh menutup universiti kejuruteraan terkenalnya di ibu negara Dhaka untuk tempoh yang belum dipastikan kelmarin selepas pelajarnya yang mahu bercuti untuk menonton Piala Dunia mengamuk di kampus.

Sekurang-kurangnya empat pelajar tercedera terkena batu yang dilontar dan pecahan tingkap dari pejabat Universiti Kejuruteraan dan Teknologi Bangladesh (BUET) dalam keganasan itu.

Pelajar menuntut agar cuti dicepatkan tujuh hari ke minggu depan bagi membolehkan mereka menonton kejohanan bola sepak terbesar yang berlangsung di Afrika Selatan itu menerusi kaca televisyen. -- Reuters.



Tidak rasa bersalah leteri suami

LONDON: Satu kajian terbaru mendapati isteri tidak berasa bersalah kerana berleter terhadap suami mereka manakala golongan suami pula secara rahsia merasakan mereka sentiasa betul.

Golongan isteri juga dianggarkan menghabiskan kira-kira 7,920 minit atau hampir enam hari setahun dengan berleter kepada suaminya mengenai rutin rumah tangga, tabiat minum dan kesihatan mereka.

Satu kajian membabitkan lebih 3,000 orang menunjukkan perkara biasa yang dileteri wanita mengenai pasangan mereka ialah tidak membantu mengemas rumah. -- Agensi.



10 jemaah umrah Pakistan terkorban

RIYADH: Seramai 10 warga Pakistan terkorban sementara lagi 25 cedera, termasuk wanita dan kanak-kanak, apabila bas yang dinaiki terlibat dalam kemalangan jalan raya berdekatan Makkah, lapor media setempat semalam.

Bas yang membawa jemaah umrah itu terbalik di sebatang lebuh raya di antara Makkah dengan Madinah, berdekatan Khulais yang terletak 80 kilometer ke utara Jeddah. -- AFP.



No comments:

Posting Terkini