Pages

Saturday, September 8, 2012

Tatu di tubuh aktres sensasi Julia Perez cetus kemarahan


Tatu pada bahagian belakang tubuh aktres sensasi Indonesia
JAKARTA: Tatu pada bahagian belakang tubuh aktres sensasi Indonesia, Julia Perez, atau lebih popular dikenali sebagai 'Jupe', yang tertuliskan kalimah Arab "Hayya 'alal falah'' telah mengundang kemarahan para ulama di negara itu.
Menurut laporan portal berita, Kapanlagi.com, beberapa ulama Indonesia menyifatkan tindakan pelakon filem Hantu Jamu Ngendong itu sebagai sengaja mencari sensasi dengan langkahnya menghina Islam.
"Jupe sering mencari isu sensasi yang tidak sesuai dengan norma agama. Tambah pula ia tidak sesuai dijadikan bahan tontonan masyarakat yang majoritinya beragama Islam.

"Saya berharap pihak yang berkuasa melihat semula mengenai penghinaan agama yang dilakukan Jupe. Jika perlu, tahan saja dia," kata Ketua Umum PP Pemuda Muhammadiyah, Dr Saleh Partaonan Daulay, kepada Kapanlagi.
Kalimah "Hayya 'alal falah", yang bermaksud "Mari meraih kemenangan", merupakan salah satu daripada beberapa potongan ayat dalam seruan 'azan' melaksanakan solat bagi umat Islam.
Menurut Dr Saleh, tindakan Jupe itu juga boleh mendatangkan impak negatif terhadap masyarakat Islam.
"Jika hal ini dibiarkan oleh pihak berkuasa, maka masyarakat akan mula menilai aktres itu dan akan bertindak mengikut cara mereka," jelas beliau.
Perbuatan Julia Perez itu juga bukan satu contoh yang baik bagi seorang artis, dan industri hiburan perlu bertindak dengan tidak lagi menawarkannya kontrak berlakon, tambahnya ketika diminta mengulas oleh portal berita Indonesia itu.
Malah, aktres ini juga dikritik kerana gagal dapat kembali potongan asal badannya seperti selebriti lain yang pernah melahirkan anak. Hampir enam bulan selepas melahirkan anak Aishwarya Rai masih lagi kekal dengan ...
Mengutip berita dari female, aktres menawan yang terkenal kerna kecantikannya ini mengatakan bahwa
Dan saat ini, ia sedang menjalani hubungan dengan artis wanita pasangannya di "The Only Way Is Essex", Lucy Meclenburgh.
... keputusan mahkamah menjatuhkan hukuman ke atas Nazriel Irham atau Ariel Peterpan kelmarin, polis Indonesia dijangka membawa Luna Maya dan Cut Tari, yang terlibat dalam video seks melibatkan ketiga-tiga artis itu, ...

No comments:

Posting Terkini