Pages

Tuesday, July 20, 2010

Suspek penyebar video sex Cut Tari dikenal pasti

JAKARTA: Suspek dan rakan Ariel Peterpan, yang ditangkap polis kerana didakwa menyebarkan video lucah tiga selebriti terkenal Indonesia yang hanya dinamakan RJ sebelum ini, telah dikenal pasti sebagai Reza Rizaldy.

'Suspek bernama RJ itu ialah Reza Rizaldy alias Redjoy yang bekerja sebagai pembantu atau penyunting muzik di studio milik saya,' kata penerbit album kumpulan Peterpan, Encik Capung Purnomo, ketika dihubungi wartawan di Bandung kelmarin.

Katanya, RJ bekerja dengan Peterpan sejak kumpulan muzik pop itu melancarkan album pertamanya pada 2005.

Encik Purnomo berkata beliau mengenali pemuda itu sebagai seorang lelaki yang baik dan beliau terkejut apabila mengetahui polis menamakannya sebagai suspek.

'Sepanjang pengetahuan saya, dia seorang pemuda yang baik dan tidak mempunyai masalah.

'Apabila ada laporan mengatakan dia mempunyai masalah peribadi dengan Ariel, saya terkejut kerana RJ ialah penyunting muzik yang disenangi penyanyi itu,' jelasnya.

RJ dinamakan sebagai suspek yang kali pertama memuat naik video seks membabitkan bintang pop itu bersama kekasihnya, Luna Maya, dan model, Cut Tari.

Jurucakap polis kebangsaan, Mejar Jeneral Edward Aritonang, berkata suspek dilapor memuat turun video seks berkenaan daripada komputer riba Ariel.

Sementara itu, satu kajian terbaru Suruhanjaya Perlindungan Kanak-Kanak Indonesia (KPAI) menunjukkan sekurang-kurangnya 30 juta kanak-kanak Indonesia menamakan Ariel sebagai idola mereka tanpa menghiraukan pembabitan vokalis itu dalam skandal video lucah.

Sehubungan itu, pengerusi suruhanjaya terbabit, Encik Hadi Supeno, melahirkan rasa bimbang akan kemungkinan peminat kecil berkenaan terjejas dengan pembabitan Ariel dalam kes video seks berkenaan, lapor The Jakarta Post kelmarin.

'Saya cadangkan supaya Ariel memohon maaf supaya peminat kecil beliau memahami bahawa apa yang beliau lakukan itu salah dan tidak sepatutnya diulang,' kata Encik Hadi yang dipetik tempoaktif.com kelmarin.

Encik Hadi berkata beliau turut melawat Ariel yang ditahan di unit jenayah ibu pejabat polis Indonesia Jumaat lalu dan menyampaikan cadangannya itu. -- Agensi.


No comments:

Posting Terkini