Pages

Tuesday, May 11, 2010

Apa hal Sultan Kelantan ni..?

KOTA BARU: Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra akan dibawa meneruskan rawatan di Hospital Mount Elizabeth, Singapura seperti yang dirancang sebelum ini jika mendapat kebenaran untuk berbuat demikian.

Bagaimanapun keputusan itu bergantung kepada tahap kesihatan Sultan Kelantan supaya kembali stabil.

Kakanda Sultan Kelantan, Tengku Merjan Almarhum Sultan Yahya Petra berkata, pihaknya berhasrat untuk meneruskan rawatan baginda diSingapura seperti yang dirancang sebelum ini.

"Memang kita nak bawa Tuanku Ismail teruskan rawatan di Singapura... di sana rawatannya lebih baik dan penting untuk kesihatan baginda,tapi terpulanglah jika dapat kebenaran.

"Tapi kita kena tunggu sampai baginda betul-betul stabil dulu baru boleh bawa," katanya.

Apa hal dengan Sultan Kelantan ni? Duit siapa yang digunakan untuk bawa dan rawat dia di Singapura? Kalau wang kerajaan negeri yang digunakan, maknanya itu duit rakyat..! Rakyat yang sakit kronik menyabung nyawa hanya dirawat di wad 3 hospital kerajaan. Sultan ni apa sakitnya yang berbulan-bulan di hospital Singapura? Berapa banyak duit rakyat hendak dibelanjakan bagi pemimpin negara hendak melawat dia di sana? Inikah gaya payung kesejahteraan rakyat??



No comments:

Posting Terkini