Pages

Saturday, March 6, 2010

KENYATAAN MEDIA PARTI KEADILAN NEGERI PULAU PINANG

KENYATAAN MEDIA
UNTUK EDARAN SEGERA

Tarikh: 6 Mac 2010


PENYUSUNAN SEMULA STRUKTUR PERKHIDMATAN MASYARAKAT DI PARLIMEN BAYAN BARU DAN NIBONG TEBAL

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Negeri Pulau Pinang amat mengambil berat isu perkhidmatan kepada rakyat di Parlimen Bayan Baru dan Nibong Tebal. Ini kerana parti terus menerima sokongan dari pengundi di kawasan tersebut berdasarkan respon yang diberikan oleh rakyat kepada pimpinan parti. Oleh itu Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) negeri Pulau Pinang dengan ini membuat keputusan untuk menyusun semula struktur perkhidmatan masyarakat di kedua-dua parlimen seperti berikut:

Bagi Parlimen Bayan Baru, isu-isu dasar yang perlu dibawa ke peringkat Dewan Rakyat akan diserahkan kepada Y.B. Yusmadi Yusof iaitu Ahli Parlimen Balik Pulau. Manakala hal-hal berkaitan khidmat masyarakat pula akan dipertanggungjawabkan kepada tiga orang ADUN dalam parlimen Bayan Baru iaitu ADUN Batu Maung, ADUN Pantai Jerjak, dan ADUN Batu Uban. Parti yakin tiga orang ADUN ini akan memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat berdasarkan "track record" mereka yang cemerlang. Selain itu rakyat juga boleh menyalurkan aduan ke Pusat Khidmat Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Cabang Bayan Baru yang telah ditukarkan dari pejabat lama ke kawasan baru serta dinaiktaraf perkhidmatanya.

Bagi Parlimen Nibong Tebal pula, parti membuat keputusan isu-isu dasar yang perlu dibawa ke peringkat Dewan Rakyat akan diserahkan kepada Ketua Umum Parti sendiri iaitu Dato' Seri Anwar Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh. Manakala hal-hal berkaitan khidmat masyarakat pula akan dikendalikan oleh YB. Tuan Maktar bin Hj. Shapee selaku Ketua Cabang KEADILAN Nibong Tebal dan juga ADUN Sungai Bakap. Tugas ini akan diselaraskan secara bersama dengan Y.B. Tuan Law Choo Kiang, EXCO Kerajaan Negeri yang juga ADUN Bukit Tambun. Selain itu, tugas ini juga akan turut dibantu oleh Y.B. Tuan Prof. Dr. P. Ramasamy, Ahli Parlimen Batu Kawan dan Y.B. Tuan Tan Beng Huat, ADUN Jawi.

Pihak Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) Negeri Pulau Pinang akan terus komited membantu rakyat bagi merelisasikan hasrat untuk menjadikan Kerajaan Negeri Pulau Pinang sebagai Kerajaan Yang Berjiwa Rakyat.



Y.B. MANSOR BIN HJ. OTHMAN
PENGERUSI
PARTI KEADILAN NEGERI PULAU PINANG


No comments:

Posting Terkini