Pages

Wednesday, November 6, 2013

Salahuddin Ayub tidak akan cabar Mohamad Sabu


Salahuddin Ayub tidak akan cabar Mohamad Sabu
Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub berkata, tiada keperluan baginya pada masa ini untuk bertanding jawatan timbalan presiden yang kini disandang oleh pemimpin popularnya Mohamad Sabu.

"Saya merasakan tidak ada keperluan untuk saya buat masa ini untuk bertanding jawatan timbalan presiden.

"Saya mengucapkan terima kasih kepada kawasan-kawasan yang telah mencalonkan saya untuk jawatan ini dan terharu atas kepercayaan yang sangat bermakna kepada perjuangan saya selama ini," katanya.

Kenyataan Salahuddin itu kali pertama dibuat secara terbuka setelah dicalonkan bersama seorang lagi naib presiden Datuk Husam Musa, Ketua Penerangan Datuk Tuan Ibrahim Tun Man dan Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.


Mohamad sudah menyatakan pendiriannya mempertahankan jawatan yang dimenanginya dua tahun lepas.

Kenyataan Salahuddin itu juga dibuat setelah peluang Mohamad yang genting sebulan ini dilihat terbuka kembali.

Ini ekoran kemungkinan pecahnya undi calon kumpulan proulama antara Tuan Ibrahim dan Mohd Amar.

Husam juga sebelum ini sudah berkata tiada sebab baginya untuk melawan "Abang Mat", menjadikan tumpuan beralih kepada Tuan Ibrahim dan Mohd Amar yang masih membisu terhadap pencalonan yang diterima mereka.

No comments:

Posting Terkini