Pages

Monday, October 24, 2011

96 sub kontraktor Bumiputera terlibat projek jambatan 2 Pulau Pinang


Warta Kerajaan Rakyat l KUALA LUMPUR: Seramai 96 sub-kontraktor Bumiputera terlibat dalam projek pembinaan Jambatan Kedua Pulau Pinang dengan nilai kerja sebanyak RM961 juta.
Menteri Kerja Raya Datuk Shaziman Abu Mansor berkata projek yang sudah 61.8 peratus siap itu melibatkan 48 peratus sub-kontraktor Bumiputera daripada jumlah keseluruhan sub-kontraktor yang dilantik oleh kontraktor utama.
“Daripada 96 orang itu, enam sub-kontraktor adalah kelas F dengan nilai kerja sebanyak RM1.5 juta,” katanya menjawab soalan Saifuddin Nasution Ismail (PKR-Machang) pada persidangan Dewan Rakyat di sini hari ini.
Shaziman berkata kerja yang dilaksanakan oleh sub-kontraktor Bumiputera kelas F melibatkan kerja di peringkat akhir seperti pemasangan penghadang jalan, papan tanda arah dan lanskap.
“Pada masa ini, kerja-kerja yang sedang dilaksanakan di tapak melibatkan kerja-kerja berteknikal tinggi dan khusus seperti pemasangan dan pembinaan ’superstructure’… ada kerja melibatkan kawasan laut di mana ianya di luar kemahiran sub-kontraktor Bumiputera kelas F,” katanya.
-Bernama

No comments:

Posting Terkini