Pages

Wednesday, October 20, 2010

Lima artis dalam 'perhatian khas' jabatan agama Selangor kerana kegiatan maksiat

PUTRAJAYA: Lima artis terkenal sedang dalam perhatian khas Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dan disertakan dalam 'senarai keutamaan' individu yang bakal dicekup kerana disyaki terbabit dengan kegiatan maksiat, khalwat dan judi.

Mereka - empat wanita dan seorang lelaki yang kesemuanya berusia 20-an hingga 30-an tahun - menjadi perhatian utama Jais selepas banyak aduan dibuat orang awam secara berterusan mengenai salah laku mereka.

Mendedahkan itu, Penolong Pengarah Bahagian Perancangan dan Strategik Jais, Encik Shahrom Maarof, berkata pihaknya menerima banyak maklumat serta aduan mengenai lima artis itu sejak beberapa bulan lalu.

Menurutnya, berdasarkan aduan yang diterima dan pemantauan, Jais telah mengenal pasti sarang maksiat artis-artis itu dan sedang menunggu masa sesuai bagi mencekup mereka.

'Mengikut maklumat yang kami ada, seorang daripada artis wanita itu berusia 30-an tahun dikatakan selalu membawa balik teman lelakinya, yang juga suami orang, ke rumahnya sejak lebih dua bulan lalu.

'Kegiatan sama dilakukan artis wanita lain, yang selalu membawa kekasih ke rumah, terutama selepas jam 10 malam. Tindakannya menimbulkan rasa kurang senang jiran tetangganya hingga mendorong mereka membuat aduan kepada Jais,' kata Encik Shahrom.

Menurut beliau lagi, artis lelaki itu pula menjadi sasaran Jais kerana sering berjudi dan aduan yang diterima jabatan itu bukan saja daripada orang awam, bahkan anggota keluarganya yang kecewa dengan tabiat buruknya itu.

Encik Shahrom juga tidak menolak kemungkinan lebih ramai lagi artis melakukan kegiatan tidak bermoral, termasuk menjadikan kelab eksekutif dan pusat hiburan tertentu markas melakukan maksiat. -- Harian Metro.



No comments:

Posting Terkini