Pages

Tuesday, December 25, 2012

Demonstrasi BODOH 100 jam di Dataran Merdeka

Demontrasi BODOH 100 jam di Dataran Merdeka
Lapan belas orang akan mengadakan mogok lapar selama 100 jam mulai jam 8 malam Khamis ini sebagai satu protes terhadap beberapa isu alam sekitar dan kemasyarakatan.

Bodoh punya manusia, macam sudah tiada kerja lain, buat mogok lapar!! Kalau betul sayangkan alam sekitar, berdemolah cuci longkang atau buat kerja-kerja amal yang lebih berfaedah!!

Penganjurnya, Malaysian Youth Against Public Hazard (MYAPH) berkata mogok lapar itu akan berakhir pada detik tengah malam Tahun Baru.

Pesertanya  - yang juga akan terdiri daripada remaja dan pesara -  hanya akan minum air botol sepanjang tempoh tersebut.


Antara lain, kata penganjurnya, ia bertujuan mewujudkan kesedaran awam tentang ancaman yang mungkin dihadapi dari loji nadir bumi Lynas, penggunaan cyanide dalam perlombongan emas di Pahang, projek penapisan minyak Pengerang dan pelbagai projek empangan di Sarawak.

Dalam satu kenyataan semalam, jurucakap penganjur, Tan Woen Tian berkata aktivis dari pelbagai NGO akan berucap mengenai beberapa tajuk di Dataran Merdeka.

Antara mereka ialah anggota jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0, Wong Chin Huat yang akan bercakap mengenai nasionalisme manakala Setiausaha Agung PSM, S Arutchelvan akan bercakap mengenai pergerakan masyarakat sivil.

Minah Indon dapat IC

No comments:

Posting Terkini